- Det er i møte med rådgiver vi leverer størst verdi til kundene våre, sier Ola Hobber Nilsen, daglig leder i Alle Kan. Den nye økonomiske rådgivningstjenesten legger derfor økt vekt på dette. Samtidig avvikles dagens app. Den nye tjenesten heter Alle Kan og tilbys som en ansattgode gjennom arbeidsgiver i Norge, Sverige og Finland.
- Veien til bedre økonomisk helse starter med å skape oversikt, forteller Ola Hobber Nilsen, daglig leder i Alle Kan. Vi vil fortsatt hjelpe ansatte med oversikt over inntekt, utgifter, formue og gjeld, fortsetter han.
Book rådgivningsmøte på 1-2-3
Om man skulle ha behov for flere samtaler med rådgiver, har det nå blitt enda enklere å booke en rådgivningstime. Det bare å gå til allekan.no og følge instruksjonene der. Den enkelte kan velge tema for rådgivningen, og enkelt velge dato og tider som passer for seg. På allekan.no finner man også annet relevant innhold, som hele tiden oppdateres og utvikles basert på de spørsmål og utfordringer vi ser at brukerne våre har.
- Det er viktig for oss at du som ansatt føler deg trygg på at Alle Kan er en tjeneste du kan bruke anonymt uten innsyn fra andre. Vi deler ingen personlige data med tredjeparter eller din arbeidsgiver, avslutter Ola.
Initiativtakerne bak Alle Kan har de siste årene jobbet dedikert med løsninger for å bedre den økonomiske helsen for ansatte i den tidligere Kan-satsningen. Der så de at økonomiske problemer kan ramme hvem som helst, uansett hvor flink man er med penger, og at økonomiske bekymringer påvirker hvordan man har det og hvordan man presterer på jobben. Deres ambisjon med Alle Kan er å kunne bidra til å påvirke sykefraværet hos arbeidsgiver gjennom å tilby lavterskel økonomisk rådgivning til ansatte. Initiativtakerne bak Alle Kan har mer enn 50 års samlet erfaring fra økonomisk rådgivning, bank og finans.